تعادل اندازی مهاباد کتابخانه آموزش و پرورش

تعادل: اندازی مهاباد کتابخانه آموزش و پرورش راه اندازی 6 کتابخانه روستایی آغاز سال تحصیلی روستای قوزلوی سفلی

گت بلاگز اخبار اجتماعی فاصله رقمی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیرعامل مترو در باره هز

بخشی از خط بنفش مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران که با نام خط هفت آشنا می شود و در عین حال ششمین خط در حال بهره برداری مترو در پایتخت به شمار می رود، روز گذشته در

فاصله رقمی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیرعامل مترو در باره هز

فاصله رقمی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیرعامل مترو در باره هزینه خط7مترو می گویند3000میلیاردتومان است!

عبارات مهم : ایران

بخشی از خط بنفش مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران که با نام خط هفت آشنا می شود و در عین حال ششمین خط در حال بهره برداری مترو در پایتخت به شمار می رود، روز گذشته در مراسمی با حضور مدیران شهری رسما شروع به کار کرد تا طول خطوط در حال بهره برداری پایتخت به 205 کیلومتر برسد.

فاصله رقمی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیرعامل مترو در باره هز

مسافرگیری در این مسیر 22 کیلومتری از خط هفت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران با هفت ایستگاه آماده، از امروز شروع شده است و کل خط و ایستگاه ها هنوز آماده بهره برداری نیستند، ولی آینده نگری می شود در صورت تکمیل کل این خط که 27 کیلومتر طول دارد و با طرح توسعه تازه به 32 کیلومتر با مجموعا 25ایستگاه خواهد رسید، حجم سفرهای روزانه مترو از 5/ 3 میلیون سفر در حال حاضر به مرز 4میلیون سفر زیاد کردن یابد.

خط هفت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران منطقه 14 در جنوب شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران را بعد از عبور از مرکز شهر، به منطقه 2 در شمال غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران متصل می کند. ولی افتتاح خط بنفش مترو با دو نقص بزرگ همراه است که موجب می شود این خط کارآیی مورد انتظار را نداشته باشد. نقص اولیه مدت وقت انتظار در ایستگاه است که از آن با عنوان «سرفاصله قطارها» یاد می شود و معرف قیمت معطلی در ایستگاه های این خط است.

بخشی از خط بنفش مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران که با نام خط هفت آشنا می شود و در عین حال ششمین خط در حال بهره برداری مترو در پایتخت به شمار می رود، روز گذشته در

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت مترو تهران، سرفاصله قطارها در مدت بهره برداری آزمایشی که از امروز شروع شده است و دست کم تا یک ماه آینده ادامه می یابد، 30 دقیقه خواهد بود این در حالی است که قیمت متعارف سرفاصله قطار در خطوط مترو دنیا 5/ 2 دقیقه هست. نقص ثانویه خط هفت نیز «عدم بهره برداری کامل از همه ایستگاه ها» است که علت آن توصیه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران به افتتاح 100 درصدی ایستگاه ها عنوان شده است هست. به این ترتیب روز گذشته تنها ایستگاه های بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت از این قطعه 22 کیلومتری مورد بهره برداری قرار داده شد و دیگر ایستگاه های عبوری این بخش مشمول بر آهنگ، شهید محلاتی، شهدای ۱۷ شهریور، میدان قیام، مولوی، مهدیه، هلال احمر، رودکی، توحید، باقرخان، بوستان گفت وگو و برج میلاد بعد از راه اندازی کامل پله های برقی، ظرف چند ماه آینده شروع به کار می کنند.

به این ترتیب نحوه توسعه مترو در پایتخت کشور عزیزمان ایران در ماه های اخیر با وجود این دو نقیصه در جهتی دنبال شده است که نتوانسته در مسابقه با سایر مدهای حمل ونقلی توان مورد نیاز و جذابیت کافی داشته باشد و در نتیجه تعریف متفاوتی از ترافیک را در شهر زیرزمینی پایتخت رقم زده هست. در واقع به همان میزان که ترافیک خودروها باعث اتلاف وقت شهروندان در شبکه معابر سطح شهر می شود، در زیر زمین نیز به علت فقدان ناوگان کافی تراکم انسانی در ساعات پیک و اتلاف وقت در شبکه خطوط مترو مسئله ساز شده است است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، نحوه توسعه مترو در پایتخت کشور عزیزمان ایران باید به شکلی باشد که به واسطه مزیت خاص آن یعنی فقدان ترافیک و در نتیجه سرعت بالای جابه جایی در شهر، از بار ترافیک سفر با خودروی شخصی در پایتخت کشور عزیزمان ایران بکاهد. ولی مدل فعلی توسعه خطوط مترو به این ترتیب دنبال شده است که در قالب آن در طول سال های گذشته به جای اینکه ظرفیت مترو در دو بعد «خط و ریل» و «ایستگاه و تجهیزات» به صورت هماهنگ توسعه پیدا کند، در بعد توسعه ایستگاه ها و تجهیزات بهره برداری به خاص تامین واگن، پیشرفت کار همواره عقب تر از بخش سیویل و احداث خط و ریل بوده است.

فاصله رقمی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیرعامل مترو در باره هز

این نحوه توسعه خطوط مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران به رغم مشکلاتی که مدیریت شهری در تامین مالی تکمیل و تجهیز خطوط و ایستگاه های مترو با آن مواجه بوده هست، باعث ابتلای شبکه مترو به دو اشکال مهم شده است هست. اشکال نخست و مهم تر این است که اکنون بر اساس وضع موجود، خط تازه مترو قابل مسابقه با سایر مدهای حمل ونقلی در این مسیرها نیست و مترو توان مورد نیاز جهت مسابقه با سایر مدهای حمل ونقلی را در جهت جذب بخشی از تقاضای سفر با خودروی شخصی ندارد. عامل مهم این ناتوانی قیمت بالای معطلی مسافران در ایستگاه های خط تازه مترو است که باعث می شود میل به به استفاده از مترو کم کردن یابد.

طبق آمارهای رسمی تا قبل از افتتاح خط هفت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران یعنی تا آخر سال 95 شبکه مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران به یک هزار و 958 واگن نیاز داشته و این در حالی است که یک هزار و 294 واگن در حال بهره برداری در مترو وجود دارد. افتتاح 22 کیلومتر از خط هفت نیز در حالی رخ داده که هیچ واگن جدیدی به شبکه مترو اضافه نشده و قرار است در فاز آزمایشی سه قطار از ناوگان سایر خطوط کسر شود و با سرفاصله 30 دقیقه بین ساعات 10 تا 13 در خط هفت سرویس دهی کند.

بخشی از خط بنفش مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران که با نام خط هفت آشنا می شود و در عین حال ششمین خط در حال بهره برداری مترو در پایتخت به شمار می رود، روز گذشته در

مدیران شهری وعده داده اند که بعد از اتمام دوره آزمایشی، تعداد قطارهای در حال سرویس دهی در این خط به 20قطار زیاد کردن خواهد یافت که این ناوگان نیز از قطارهای سایر خطوط در حال بهره برداری تامین خواهد شد، بنابراین تا زمانی که قطار تازه به کل ناوگان مترو اضافه نشود، بهره برداری از خط هفت حتی می تواند به زیاد کردن سرفاصله قطارها در سایر خطوط نیز منجر شود. میانگین سرفاصله متعارف قطارهای مترو در ابرشهرهای دنیا 5/ 2 دقیقه است و این در حالی است که سرفاصله کنونی قطارها در خطوط متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران در ساعات پرکار مترو، بین 4 تا 8 دقیقه در خطوط متفاوت «شناور» است.

در این بین سرفاصله خط بنفش که از امروز شروع به کار کرده، فعلا 30 دقیقه تعریف شده است و بعد از تامین ناوگان کافی قابل کم کردن به زیر 10 دقیقه هست. میانگین سرفاصله قطارها در خطوط مترو توکیو در ساعات پراستفاده 3 دقیقه و در ساعات شبانگاهی و کم کردن حجم مسافر 10 دقیقه هست. این رقم در مورد مترو پاریس نیز شناور است به این ترتیب که سر فاصله در ساعات پرتقاضا 2 تا 4 دقیقه در خطوط متفاوت و در ساعات کم تقاضا 12 دقیقه است.کارشناسان حمل ونقل و ترافیک اعتقاد دارند به علت عدم سرمایه گذاری متوازن در توسعه خطوط و ناوگان مترو به شکل توامان و مدل معیوب توسعه مترو در تهران، اکنون سهم ناوگان تاکسیرانی از جابه جایی های روزانه پایتخت کشور عزیزمان ایران به 22درصد رسیده و این در حالی است که در تمام ابرشهرهای دنیا، سهم تاکسی به حدی پایین است که اصلا جزو حمل ونقل عمومی محسوب نمی شود. مترو به عنوان جالب ترین سیستم حمل ونقل درون شهری در دنیا باید بتواند بار سفرهای درون شهری با خودروی شخصی در پایتخت کشور عزیزمان ایران را کم کردن دهد و تقاضا را به سمت خود جذب کند ولی شکل توسعه و عدم همخوانی توسعه خط و ریل متناسب با ایستگاه و تجهیزات، تحقق انتظارات جهت زیاد کردن سهم مترو از کل سفرهای درون شهری را با تردید مواجه کرده است.

فاصله رقمی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیرعامل مترو در باره هز

بسیاری از کارشناسان ترافیک بر این عقیده هستند که اگر مدیریت شهری بخشی از سهم بودجه تخصیص داده شده است یافته به توسعه شبکه بزرگراهی در سال های گذشته را به تامین ناوگان مترو تخصیص داده شده است می داد، اکنون این مقیاس از خطوط مترو با وجود سرویس دهی واگن ها به اندازه کافی قطعا نقش موثرتری در اصلاح ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران ایفا می کرد.

نقص ثانویه خط تازه مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران که از دیروز شروع به کار کرده هست، «عدم بهره برداری کامل از همه ایستگاه ها» هست؛ موضوعی که پیش از این در جریان افتتاح سایر خطوط مترو پایتخت نیز سابقه داشته هست. در حالی که قطعه نخست خط سه مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال 92 مورد بهره برداری قرار گرفت، ایستگاه های این خط و ادامه آن به مرور وقت تکمیل شد به نحوی که اکنون بعد از گذشت بیش از سه سال از شروع بهره برداری از قطعه نخست خط سه، هنوز یک ایستگاه این خط در جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران افتتاح نشده و قطار در آن توقف نمی کند.

خط هفت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به همین ترتیب و «غیر قابل توقف در همه ایستگاه های تعبیه شده است در مسیر» مورد بهره برداری قرار گرفته است به نحوی که تنها هفت ایستگاه از مجموع 19 ایستگاه این قطعه 22 کیلومتری بهره برداری شد و بقیه ایستگاه ها تا زمانی که به تجهیزات کامل به خاص پله برقی تجهیز نشود، مسافرگیری نخواهد داشت. از این رو این نقیصه ثانویه نیز از جاذبه خط بنفش مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران کاسته و استقبال از آن را با وجود اینکه با تمام خطوط مترو تقاطع دارد و از این جهت عمیق ترین خط مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران به شمار می رود، با تردید روبه رو کرده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، راجع به هزینه ساخت خط هفت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز میان نقل قول های مدیران شهری اختلاف وجود دارد. در حالی که هزینه احداث این خط از سوی مدیریت شهری 6 هزار میلیارد تومان اعلام شده است بود، هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران این میزان را 3هزارمیلیارد تومان عنوان کرد.

اخباراجتماعی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | ایستگاه | ترافیک پایتخت | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs